2012 m. spalio 5 d., penktadienis

Interneto rinkodaros paslaugos

Pirmiausiai norėčiau paaiškinti, kas ta interneto rinkodara. Tai tas pats interneto marketingas, tik vadinamas lietuviškai. Tai naujas būdas reklamuoti savo prekes ir paslaugas – internetu.

Lietuvoje šis būdas dar prieš trejus metus buvo beveik nenaudojamas, tačiau į Facebook socialinį tinklą atsikrausčius 1 milijonui lietuvių, toliau ignoruoti interneto reklamos svarbos nebebuvo paprasčiausiai kaip. Taip rinkodaros skyriams atsirado dar vienas galvos skausmas – interneto marketingas. Kas jis, su kuo valgomas ir ko galima pasiekti?

Interneto rinkodara yra gana sudėtingas procesas. Prieš TV, radiją ir spaudą bei lauko reklamą jis turi vieną didelį privalumą – visą rinkodaros kampanijos poveikį galima suskaičiuoti tiksliai. Ne spėjimų būdu, bet tikslių skaičių pavidalu. Pavyzdžiui TV reklamos efektyvumą gana sunku nustatyti, nes viskas daroma per statistinius modulius. Lauko reklama – tas pats. Tuo tarpu interneto reklama yra skaičiuojama labai aiškiai ir konkrečiai – puslapyje apsilankė 1000 žmonių, po jų apsilankymo užsakymo formos nuoroda buvo paspausta 100 kartų, gauti 76 užklausimai. Kampanijos efektyvumas yra 0,076%. Pardavimų buvo padaryta tik 21, kurių vidurkis yra 234 litai, taigi galima daryti išvadas apie tuos 500 litų, išleistų reklaminei kampanijai. Vienas klientas atsėjo 23,8 Lt. Gana konkretūs skaičiai, tiesa? Tokiais ir dar keletu skirtingų pjūvių operuoja interneto rinkodaros specialistai užsiimantys rinkodaros kampanijų statistikos analize.

Iš esmės interneto rinkodaros paslaugos susideda iš trijų pagrindinių momentų:
  1. Aktyvios reklamos – baneriai, tekstinės nuorodos, užsakomoji reklama populiariuose portaluose. 
  2. Socialinės reklamos – darbas su sekėjais socialiniuose tinkluose siekiant juos įtraukti į tam tikras iniciatyvas, kurias organizuoja tam tikras prekės ženklas. 
  3. Reklaminiai tekstai – tai specialiai pardavimams paruošti tekstai su kvietimu veikti ir raginimu pirkti. Jie taip pat gali pateikti esminę informaciją apie prekę/produktą ir papildomą motyvaciją pirkti ar pasinaudoti. 
Pasirūpinus visais trimis momentais, galima paleisti visai efektyvių rinkodaros kampanijų.

Interneto rinkodarai dar dažnai talkina ir Optimizavimo paieškos sistemoms paslaugų tiekėjai, kurie gali svariai prisidėti prie ilgalaikių kampanijų. Pavyzdžiui, jei tam tikri produktai ar paslaugos bus aktyviai siūlomi visus metus, kol pradės atsipirkinėti, vertėtų papildomai pasidomėti ir SEO paslaugomis, nes geriausia reklama internete yra Google pirmosios vietos ne rožiniame plotelyje.

Jei Jūsų rinkodaros skyriui trūksta žinių ir laiko interneto rinkodaros kampanijoms, galima kreiptis į šios srities profesionalus, kurie su mielu noru padės viską įgyvendinti tinkamai.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą