Pastoviai augančios kuro kainos ir kitos veiklos išlaidos privertė logistikos kompanijas ieškoti būdų kaip efektyviau planuoti savo maršrutus ir pristatymus. Tradiciniai maršrutų planavimo būdai nepasižymėjo galimybėmis realiuoju laiku daryti poveikį kasdieniams darbams. Tam, kad būtų galimybė prisitaikyti prie greitų klientų užklausų, atsakymams į kurias dažniausiai būna duodama mažai laiko, o taip pat sužinoti maršruto prieinamumą, bei situaciją su transportu maršruto planavimas turėtų greitai prisitaikyti prie bet kokių pokyčių, užtikrinant mažiausius transportavimo kaštus.
Maršruto planavimas transporto valdymo sistemose leidžia gerokai efektyviau išnaudoti turimus duomenis, ir jų pagrindų susidėlioti kelionę taip, kad ji pasižymėtu geriausiu kaštų ir sugaišto laiko santykiu. Apie jų veikimą galima sužinoti čia: https://www.terralogistics.lt/transporto-valdymo-funkcionalumas/zemelapiu-valdymas. Maršrutų planavimo optimizavimo pagrindą sudaro modeliai, apibūdinantys transporto tinklą, kurį reikia optimizuoti. Šie modeliai susideda iš kelių pagrindinių komponentų, tokių kaip produktas arba krovinys, transporto priemonės ir personalas.
Krovinys yra vežamas iš vienos vietos į kitą, kurios dažnai apibudinamos kaip paėmimo ir pristatymo taškai, jis turi savo svorį ir tūrį, kurie yra labai svarbus logistikos faktoriai. Transporto priemonės skirstomos pagal tokius parametrus kaip talpumas, pakrovimo laikas, degalų suvartojimas ir apribojimai (jei tokie egzistuoja). Personalas, kuris yra priskiriamas modeliui, neša informaciją apie tam tikro, jam priskirto darbo savybes. Pavyzdžiui vairuotojai turi tam tikrus vairavimo laiko apribojimus. Naudojantis šiais duomenimis, transporto valdymo sistemos, leidžia greičiau ir tiksliau sudėlioti maršrutus žemėlapiuose taip, kad kroviniui vežti būtų parenkama optimaliausia transporto priemonė, o maršrutas dėliojamas taip, kad įsivertintų tiek automobilio, tiek ir jį vairuojančio žmogaus atribojimai ir galimybės. Be to net ir nežymus pokyčiai maršrute, leidžia momentaliai gauti naujus pristatymo laikus arba planuoti papildomus pasikrovimo taškus.
Komentarai
Rašyti komentarą